العربية  

Book Transitions In The Employment Contract Between Civil Law And Labor Law A Comparative Study With French And Egyptian

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Transitions in the employment contract between civil law and labor law; a comparative study with french and egyptian labor law
Qr Code Transitions in the employment contract between civil law and labor law; a comparative study with french and egyptian labor law

Transitions In The Employment Contract Between Civil Law And Labor Law; A Comparative Study With French And Egyptian Labor Law

Author:
Category: Civil Law [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  المؤسسة الحديثة للكتاب
ISBN: 9786144232231
Release Date:
Pages: 416
Rank: 340,204 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

يسلط هذا الكتاب الضوء على أهم التغيرات التي طالت الأحكام التي تنظم عقد العمل في ظل حركة "التحديث التشّريعي" في قسمين رئيسين وذلك لمعرفة موقع عند العمل اللبناني من مواكبة التحوّلات الإقتصادية والإجتماعية كما عكس هذا الكتاب دور إجتهاد القضاء اللبناني في مواكبة الإتجاهات الحديثة لمحكمة التمييز الفرنسية وتأكيدها على تجديد الطابع المدني لعقد العمل.

في القسم الأول تطرقت الدراسة إلى أبرز التحولات في مضمون عقد العمل، إن في ظل مرونة قانون العمل أو في ظل نظرية الحوار الإجتماعي كما أبرزت تجديد الطابع المدني لعقد العمل.

وفي القسم الثاني أظهرت الدراسة أبرز التحولات في تنفيذ عقد العمل إن لجهة عودة المفهوم المدني في إلزامية تنفيذ عقد العمل، بحيث يتم تنفيذ عقد العمل دون تعديل بإرادة منفردة وبحسن نية وإلزامية الحقوق المكتسبة الناشئة عن تنفيذ عقد العمل، وصحة البنود الإتفاقية في العقد وأهم ما تركته العولمة من تأثير على عقد العمل هو الخروج عن الإلزامية للحفاظ على ديمومة العمل.

لم يكن التصدي للمواضيع الآنفة الذكر وعلى صعيد القانون المقارن الفرنسي والمصري بالسهولة المتصورة إذ استوجب العمق في الثقافة القانونية والسّعة في الإطلاع على قانونين مقارنين الفرنسي والمصري مع التطور الذي لحق بهما وهي صفات تتسم بها الكاتبة الشغوفة بالبحث العلمي القانوني.

إنه إنجاز علمي قيّم تظهر فيه قدرة الباحثة على الإبداع، وينبأ بمستقبل متميّز لثمرة عمل الدكتورة ربى الحيدري لأنه سيفيد كل المهتمين بقانون وقضايا العمل والعمال.

الدكتور عبد السلام شعيب

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book

Book Review "Transitions in the employment contract between civil law and labor law; a comparative study with french and egyptian labor law"

Book Quotes "Transitions in the employment contract between civil law and labor law; a comparative study with french and egyptian labor law"

Other books like "Transitions in the employment contract between civil law and labor law; a comparative study with french and egyptian labor law"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free