العربية  

Book Total Quality And Institutional Accreditation Future Visions For Achieving Quality Education In The Information Age

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Total quality and institutional accreditation `future visions for achieving quality education in the information age`
Qr Code Total quality and institutional accreditation `future visions for achieving quality education in the information age`

Total Quality And Institutional Accreditation `future Visions For Achieving Quality Education In The Information Age`

Author:
Category: Future History Industry [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  عالم الكتب
ISBN: 9772327635
Release Date:
Pages: 384
Rank: 320,660 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

فإن تحقيق الجودة تتطلب أهتماماً متزايداً بالأفراد لأنهم يعتبرون بمثابة الأساس في تحقيق الجودة العالمية, كما أن التحسينات الجزئية أبسط للتحقيق مقارنة بالتحسين الكلي الذي يحدث دفعة واحدة.

من هنا تأتي أهمية هذا الكتاب الذي يدور في فلكه حول الجودة الشاملة والأعتماد المؤسسي, وطرح بعض الرؤي المستقبلية لتطوير التعليم في الوطن العربي, وقد جاء هذا الكتاب في تسعة فصول تتناول في مجملها جودة التعليم, حيث جاء الفصل الأول بعنوان الجودة الشاملة في التعليم "طبيعتها وجدواها", والفصل الثاني يتناول نظم الجودة الشاملة ومراحلها في التعليم, والفصل الثالث يركز علي معايير الجودة الشاملة في التعليم, والفصل الرابع يتناول أساسيات ضمان الجودة في التعليم, والفصل الخامس يتناول نظم ضمان الجودة وآلياته في التعليم, أما الفصل السادس فيستعرض الأعتماد المؤسسي في التعليم, ويتناول الفصل السابع بعض النماذج العالمية لضمان الجودة في كليات التربية, أما الفصل التاسع, فيحاول وضع رؤية مستقبلية لتطبيق معايير الجودة الشاملة والأعتماد المؤسسي في التعليم, بهدف الأرتقاء بمنظومة التعليم في الوطن العربي.

وبعد فإننا نأمل أن يكون هذا الكتاب باكورة جهود قادمة لتعميق فهم وأستيعاب الجودة الشاملة والأعتماد المؤسسي في التعليم, وأن يكون ذو فائدة للعاملين في المجال التربوي, والباحثين في مجال العلوم التربوية والإدارية, والخبراء, والأكاديميين في مجال التعليم.

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book
Browse without ads

Book Review "Total quality and institutional accreditation `future visions for achieving quality education in the information age`"

Book Quotes "Total quality and institutional accreditation `future visions for achieving quality education in the information age`"

Other books like "Total quality and institutional accreditation `future visions for achieving quality education in the information age`"

Other books for "Reda Ibrahim AlMelegy"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free