العربية  

Download Book Ethics PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Ethics
Qr Code Ethics

Ethics

  ( 7 ratings )
Author:
Category: The Culture [Edit]
Language: Arabic
Publisher: مركز دراسات الوحدة العربية (first published 1677)
ISBN: 9789775154668
Release Date:
Pages: 378
File Size: 7.52 MB
Extension: PDF
Creation Date: 27 Aug 2010
Rank: 2,391 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 1 )
Quotes ( 35 )
Score ( )

Book Description

الكتاب مقسم إلى 5 فصول، يحدثنا فيها باروخ سبينوزا، الفيلسوف الهولندي المشهور، عن قضية مهمة وهي علم الأخلاق، في الفصل الأول يحدثنا سبينوزا عن الإله والذي يقول عنه أنه ليس محدودًا بمكان أو زمان ولا بصفات بشرية، إنما هو شيء متفرد عن كل ذلك، وكذلك يحدثنا عن الكون ونظرته له. وفي الفصل الثاني يحدثنا عن عالم الروح والجسد وأوجه الفرق بينهما وأوجه التشابه بينهما، ويوضح أن الحالة النفسية تؤثر على الجسد وأن تأثر أعضاء الجسد يؤثر كذلك على النفس، واعتبر باروخ سبينوزا أن الجسد هو بمثابة امتداد من الله، وأن الروح بمثابة صفة من صفاته اللامتناهية، وفصل ذلك وتحدث عنه كثيرًا. لينتقل في الفصل الثالث والرابع يتحدث عن الانفعالات البشرية ويعرفها تعريفًا دقيقًا ويصفها ويحللها بشكل ماتع، ويتحدث عن مدى قدرة الإنسان في التحكم في هذه الانفعالات، وفي الفصل الأخير يفصل بشكل أكبر كيف يمكن للإنسان أن يتحكم في هذه الانفعلات.

Book Review "Ethics"

Book Quotes "Ethics"

Other books like "Ethics"

Other books for "Baruch Spinoza"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free