العربية  

Download Book Muhammad Ali Era PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Muhammad ali era
Qr Code Muhammad ali era

Muhammad Ali Era

  ( 7 ratings )
  ( 212 Other Platforms Reviews )
Author:
Category: History [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  دار المعارف
ISBN: 9789770286180
Release Date:
Pages: 600
File Size: 14.7 MB
Extension: PDF
Creation Date: 10 May 2008
Rank: 2,809 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 1 )
Quotes ( 0 )
Score ( )

Book Description

عصر محمد على باشا عصر النهضة الذي نفض عن مصر غبار التراجع في شتى المجالات.. العلمية والسياسية والاجتماعية والثفافية والتعليمية.. عصر تناولته كثير من الدراسات والمؤرخين والباحثين، وهذا الكتاب الذي وضعه" عبد الرحمن الرافعي" عن هذه الحقبة الزمنية الهامة من تاريخ مصر.. يتناول فيه الزعامة الشعبية في السنوات الأولى من حكم ( محمد على) ، الحملة الانجليزية سنة 1807م وفشلها. ينتقل بعد هذا إلى مرحلة الاقصاء والإختفاء للزعامات الشعبية عن الميدان السياسي وانفراد ( محمد على) بالحكم، يتناول تحقيق الاستقلال القومي والحروف المتعددة من فتح السودان، اليونان ، سوريا وغيرها. ثم الولوج إلى السياسة الداخلية من تعليم واجتماع واقتصاد والقوة العسكرية للبلاد وغيرها.

ينظر إلى عبد الرحمن الرافعي على انه جبرتي مصر الحديث، فقد عكف طوال عمره على كتابة التاريخ المصري فبدأه بتأريخ الحركة القومية في عصر المماليك والحملة الفرنسية.. حتى ثورة 23 يوليو في سبع سنوات ، وإلى جانب هذه الحقبة التاريخية نجده يكتب أيضا مؤلفات أخرى هامة. وكتابات الرافعي تتسم بالصدق والدقة والحيدة فهو يبدأ بذكر أسباب الحادث ثم سرده ثم رأيه فيه.. ومن ثم فإن فكر الرافعي يسود هذه المؤلفات ويعبر عن كفاح السعب المصري في مواجهة القوى المختلفة والملابسات التى احاطته..

Book Review "Muhammad ali era"

Book Quotes "Muhammad ali era"

Other books like "Muhammad ali era"

Other books for "Abd AlRahman AlRafii"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free