العربية  

Download Book The Ten Muallaqat And The News Of Their Poets PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

The ten mu'allaqat and the news of their poets
Qr Code The ten mu'allaqat and the news of their poets

The Ten Mu'allaqat And The News Of Their Poets

  ( 10 ratings )
Author:
Category: Poems And Poems [Edit]
Language: Arabic
Publisher: دار النصر
Release Date:
Pages: 180
File Size: 3.34 MB
Extension: PDF
Creation Date: 26 Oct 2015
Rank: 624 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 4 )
Quotes ( 1 )
Score ( )

Book Description

المعلقات هي من أشهر ما كتب العرب، وهي أروع وأنفس ما قيل في الشعر العربي القديم، ويقال أن هذه القصائد كانت تكتب بماء الذهب وتعلق على أستار الكعبة قبل مجيء الإسلام، وهي قصائد نفيسة ذات قيمة كبيرة، بلغت الذروة في اللغة، وفي الخيال والفكر، وفي الموسيقى، ولم يصل الشعر العربي إلى ما وصل إليه في عصر المعلقات من غزل امرؤ القيس، وحماس المهلهل، وفخر إبن كلثوم إلا بعد مخاض طويل من الإعداد والتكوين البليغ من حيث اللغة، والثقافة، والأخلاق. يجمع هذا الكتاب بين دفتيه تراجم لأصحاب المعلقات، من حيث نسبة الشاعر، وطبقته في الشعر، ومكانته بين الشعراء، مع مقاطع طويلة من شعر المعلقات لكل من: امرىء القيس وطرفة بن العبد وزهير بن أبي سلمى وللبيد بن ربيعة، ولعمرو بن شداد، وللنابغة الذبياني وآخرون.

من المعلقة التاسعة للشاعر النابغة الذبياني نقرأ: ،" يا دار مية بالعلياء فالسند / أقوت وطال عليها سالِفُ الأبدِ ، وقفت فيها أصيلا ًكي أسائلها / عيت جواباً وما بالربع من أحد، إلا الأواري لأياً ما أُبيّنها / والنؤي كالحوض بالمظلومة الجلد ( ...)".

Book Review "The ten mu'allaqat and the news of their poets"

Other books like "The ten mu'allaqat and the news of their poets"

Other books for "Ahmed AlAmin AlShanqeeti"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free