العربية  

Book Never Coming

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Never Coming...
Qr Code Never Coming...

Never Coming...

Author:
Category: Ancient Arabic Literature [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  خاص-غسان عميري
Release Date:
Pages: 203
Rank: 627,294 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

"دار ثانية، صعد الدرج، ابتعد النداء مع إغلاقه الباب، اشتفاف من علٍ، إنها ما تزال تلوّح خلف الزجاج. يا إليه إنها تشبه "ليلي"، إنها "ليلي"، اربد وهو يصعد السلم: خداع نظر.. لا، أبعد من ذلك، أوهام بصرية. ارتجف قليلاً إذ فكر أنه طيف! تجلّى! حلم أي حلم! إنه يقظ... ليس مسرنحاً، يصعد السلم، يسافر اضطراب ذاكره!! اضطراب عقلي! بل الخرف بعينه.. من أين تنبثق "ليل"... "ليلي".. دائماً "ليلي"... انتهت "ليلي"... إنها شابة! كلما رأيت شقراء تظن أنها هي، ارتعد إذ التمع فيه ما لم يفكر به أبداً من قبل! ولكن الفكرة عاودته، مسه ضيق حاد، أحس بالإعياء، أمسك نفسه بقوة، يده على عارضة الدرج، دخل الطائرة فأمسكت بيده مضيفة جميلة، كل شيء على ما يرام، من هنا من فضلك. قادته إلى مقعده قرب لنافذة المدورة... جلس لاهثاً منقبض النفس خافق الجنان... شخص ببصره... ما يزال يرى جيداً عن بعد: ما تزالان هناك، الإمرأة الأخرى، جال في ذاكرته، تشبه أحداً يعرفه! من؟ ما أكثر الشبهات... يتيه بين الواقع والخيال، الفشل يضعضعه... هزائم كثيرة.. أي حلم!.. يغمره دفء يملأ التجاويف والطيات، يلفه يمسك به فلا يتركه، يلاحق فيه على شاشة أصبحت بيضاء، سعادة تتلاشى وشيئاً يتوهج في مسيره... من يقول أن الإنسان لا يبكي مدى الحياة".

ضمن مناخات هي أقرب للانفعال الوجداني، تجري أحداث هذه الرواية التي تحكي قصة عجوز، رحل إلى حيث بلاد حبيبة سكنت وجدانه بعد مضي سحابة العمر. يمضي الروائي ومعه القارئ في البحث عنها في منطقة من مناطق فرنسا "لبيج"، متوقفاً عند منعطفات شاعرية حيناً، فلسفية أحياناً لتغمر الرواية بأجواء انفعالية تتحرك لها المشاعر، مستوقفة بعمقها الفكر متأنياً، وذلك عند تلك الومضات الإنسانية والفلسفية الرائعة. هل سيجد ذلك العجوز تلك الفتاة التي أبى لا وعيه أن يجري عليها أحداث السنين، لتبقى ذاك المثل الذي لن يعثر عليه لا في الواقع ولا حتى في الخيال.

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book

Book Review "Never Coming..."

Book Quotes "Never Coming..."

Other books like "Never Coming..."

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free