العربية  

Book Sahih Bukhari

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Sahih Bukhari
Qr Code Sahih Bukhari

Sahih Bukhari

Author:
Category: Al-Bukhari And Muslim [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  دار الآفاق العربية
Release Date:
Pages: 1656
Rank: 219,566 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

من المعلوم أن هذه الشريعة المكرمة تستقى أحكامها التفصيلية من الكتاب والسنة، فهما المصدران اللذان أوحى الله تعالى بهما لرسوله (صلي الله عليه وسلم) ليخرج الناس من الظلمات إلي النور كما قال عز وجل: (واذكروا نعمت الله عليكم وما أنزل عليكم من الكتاب والحكمة يعظكم به) (البقرة 231) وقال جل شأنه لنساء النبي (صلي الله عليه وسلم): (واذكرن ما يتلي في بيوتكن من ءايت الله والحكمة) (الأحزاب34)، فآيات الله تضمنها القرآن الكريم، والحكمة تتضمنتها سنة النبي (صلي الله عليه وسلم). ومن المعلوم أن الكتاب الكريم أوحاه الله تعالي لرسوله (صلي الله عليه وسلم) بلفظه ومعناه، أما السنة المطهرة فقد أوحي الله بها لرسوله معنى، ولفظها من الرسول (صلي الله عليه وسلم).

وهذه هي النعمة المسداة إلي الناس- ولكن أكثرهم لا يعلمون- لهداية الخلق ولبيان ما ينفعهم وما يضرهم في الدنيا والآخرة. فأما ما ينفعهم فعليهم الالتزام به، وأما ما يضرهم فيلزمهم اجتنابه؛ لكي تحصل لهم السعادة في الدنيا والآخرة، ولكى تحصل لهم الهداية والحياة الحقيقية، كما قال تعالي: (يأيها الذين استجيبوا لله وللرسول إذ دعاكم لما يحببكم) (الأنفال24)، وقال: (ما كنت تدري ما الكتاب ولا الإيمان ولكن جعلنه نورا نهدى به من نشاء من عبادنا وإنك لتهدى إلي صراط مستقيم) (الشورى52).

وهذا هو أهم مصدر من مصادر التشريع بعد كتاب الله تعالي وهو صحيح البخاري، رحمه الله تعالي. ومن المعلوم أن الأمة قد تلقت هذا الكتاب بالقبول والتسليم إلا أحرفاً يسيرة انتقدها بعض الحفاظ عليه، وهذا ليس يضير الكتاب شيئاً بل يزيد من قيمته لو أننا أنعمنا النظر.
وقد أولينا هذا الكتاب- بفضل الله تعالي- عناية كبيرة من حيث: الضبط، ومن حيث الآيات. حيث حرصنا أن يكون الكتاب كله مشكولاً شكلاً تاماً، وأن تكون آياته من المصحف بالرسم العثماني.

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book

Book Review "Sahih Bukhari"

Book Quotes "Sahih Bukhari"

Other books like "Sahih Bukhari"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free