العربية  

Book Religions And Holy Books Series 3 The Holy Book The Baha I Holy Book

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'
Qr Code Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'

Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'

Author:
Category: Christianity Compare Religions [Edit]
Language: Arabic
Publisher: دار ومكتبة بيبليون
Release Date:
Pages: 191
Rank: 430,617 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

الدين البهائي هو أقرب الأديان السماوية عهداً، ويشترك معها أساساً في الدعوة إلى التوحيد، ولكنه دين مستقل له كتبه المقدسة ومبادئه وأحكامه، دعا إليه ميرزا حسين علي النوري، ولقبه بهاء الله،، بعد أن أعلن بعثته في ربيع عام 1862، وفقاً لما بشر به من قبل السيد علي محمد، ولقبه الباب، المبعوث في عام 1844. يختلف انتشار الدين البهائي باختلاف المجتمعات، ولكن ما ينفرد به هو القبول العام المطلق لمبادئه وتعاليمه، فالملايين التي تؤمن به اليوم تمثل مختلف الأجناس، والأعراق، والجنسيات، والثقافات، والطبقات، والخلفيات الدينية. ومنهم تتألف جامعة عالمية موحدة، تحظى باحترام وافر في المجالس الدولية، وتشترك، بوصفها منظمة عالمية غير حكومية، في نشاط هيئة الأمم المتحدة ووكالاتهم المتخصصة. تتميز تعاليم الدين البهائي بالبساطة والوضوح، وتركز على الجوهر، وتبعد عن الشكليات، وتحث على تحري الحقيقة، وتنادى بنبذ التقليد والأوهام، وتهتم بنقاء الوجدان، وتنشد السعادة الحقة في السمو الروحاني. وتؤكد أبدية الروح الإنساني، وتبشر باستمرار تتابع الأديان، وتعلم أن الدين سبب انتظام العالم واستقرار المجتمع. وتنشد الحرية في الامتثال لأحكام الله، وتشترط أن تكون أقوال الإنسان وأعماله مصدقاً لعقيدته ومرآة لإيمانه. لا وجود في الدين البهائي لكهنة، ولا رهبان، ولا رجال دين، ولا قديسين، ولا أولياء. والعبادة فيه خالية من الطقوس والمراسيم، وتؤدي صلاته على انفراد. وتميل أحكامه لتهذيب النفس أكثر منها للعقاب، وتجعل أساس الطاعة هو حب الله. يعترف الدين البهائي بأن كل الأديان السابقة سماوية في أصلها، متحدة في أهدافها، متكاملة في وظائفها، متصلة في مقاصدها، جاءت جميعاً بالهدى لبنى الإنسان. ولا يخالف الدين البهائي في جوهره المبادئ الروحانية الخالدة التي أنزلت على الأنبياء والرسل السابقين، وإنما تباينت عنها تعاليمه وأحكامه وفقاً لمقتضيات العصر ومتطلبات الرقي والحضارة. وأتت بما يجدد الحياة في هياكل الأديان، وهيأت ما يزيل أسباب الخلاف والشقاق، وأتت بما يقضي على بواعث الحروب، وأظهرت ما يوفق بين العلم والدين، وساوت حقوق الرجال والنساء توطيداً لأركان المجتمع. هذا بعض ما يقدمه الدين البهائي لإنقاذ عالم مضطرب وحماية إنسانية محاطة بخطر الفناء، ما لم يتجدد تفكيرها وتتطور أساليبها لتتمشى مع احتياجات عصر جديد. عن هذا الدين ومبادئه يتحدث هذا الكتاب الذي بين يدينا والذي يحاول التعريف بالحقائق الأساسية للدين البهائي، كما ويقدم موجزاً لبعض مبادئه التي تدور حولها تعاليمه وأحكامه، ويذكر ونزراً يسيراً من أحداث تاريخه، ويقدم عرضاً سريعاً الآراء بعض من عرفوه عن كتب، ومقتطفات وجيزة من نصوص وآياته.

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book

Book Review "Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'"

Book Quotes "Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'"

Other books like "Religions.. And Holy Books Series #3: The Holy Book 'The Baha'i Holy Book'"

Other books for "حضرة بهاء الله"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free