العربية  

Download Book Kan And Her Sisters Scenes From The Modern History Of Egypt PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Kan and her sisters - scenes from the modern history of egypt
Qr Code Kan and her sisters - scenes from the modern history of egypt

Kan And Her Sisters - Scenes From The Modern History Of Egypt

  ( 1 ratings )
Author:
Category: Cooking Recipes [Edit]
Language: Arabic
Pages: 223
File Size: 5.53 MB
Extension: PDF
Creation Date: 25 Jun 2007
Rank: 49,079 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 1 )
Quotes ( 0 )
Score ( )

Book Description

كان واخواتها - مشاهد من تاريخ مصر الحديث الكاتب جمال بدوي

قدم الكتاب مشاهد من تاريخ مصر فهو يتناول الكثير من الأحداث البارزة والأحداث التي تحوي في ذكرها مغزى. ويذكر الكاتب في مقدمته أنه لم يكن همه عند كتابة هذه المشاهد تسجيل أمجاد الملوك والولاة الذين حكموا مصر ولكن كان همه هو البحث عن أثر هذه الأحداث القديمة في المصريين المحدثين. ويمكننا أن نقول أن الكتاب مقسم إلى عديد من الفصول القصيرة كل فصل يحتوي على قصة أو موضوع أو شخصية من تاريخ مصر يرويها الكاتب بطريقة مشوقة. والكتاب يشعرك بأنك في رحلة عبر الزمن تبحر في تاريخ مصر ووتتعرف على كثير من أحداثه وتشاهد كثير من أبطاله فهو يبدأ رحلته منذ تولي شجرة الدر عرش مصر ذلك الوضع الشاذ الذي جعلها تلجأ للزواج من عز الدين أيبك. ويبحر الكتاب إلى الحملة الفرنسية وأحداثها ومحاولات نابليون لكسب عواطف المصريين تلك المحاولات التي لم تلق طريقا إلى عقول المصريين. كذلك يذكر الكاتب كيف عاش المجتمع المصري أواخر العصر العثماني والمملوكي حالة من الركود وانتشار الخرافات والخزعبلات ويذكر لنا الكاتب بعض الحوادث الغريبة التي حدثت حينذاك. ويتعرض الكاتب أيضا للمؤرخ عبد الرحمن الجبرتي والذي وصفه بأنه مؤرخ الشعب. ويمر الكتاب في رحلته على مذبحة القلعة المأساة المروعة التي خطط لها محمد علي. كذلك يتعرض لعباس الأول. كذلك يروي لنا الكاتب بعض الأحداث في عهد الخديوي إسماعيل. ويفرد الكاتب مساحة لمحمد شريف الذي وصفه بأبوالدستور الذي أصر على حق المصريين في ممارسة الأساليب الحديثة في شئون الحكم وكان من ثمرات هذا الكفاح أن شهدت مصر في عام 1879 تدوين أول دستور على أحدث المبادئ العصرية. كذلك يذكر الكاتب أحداث مرتبطة بالثورة العرابية. ويمر الكاتب على قضية تحرير المرأة. كذلك يحكي لنا الكاتب عن كثير من الأحداث والشخصيات والموضوعات المصاغة في قالب تاريخي مشوق.

هذا الكتاب من تأليف جمال بدوي

Book Review "Kan and her sisters - scenes from the modern history of egypt"

Book Quotes "Kan and her sisters - scenes from the modern history of egypt"

Other books like "Kan and her sisters - scenes from the modern history of egypt"

Other books for "Gamal Badawi"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free