العربية  

Download Book Encyclopedia Of The Twentieth Century PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Encyclopedia of the twentieth century
Qr Code Encyclopedia of the twentieth century

Encyclopedia Of The Twentieth Century

  ( 7 ratings )
Author:
Category: Encyclopedias [Edit]
Language: Arabic
Publisher: تصوير دار المعرفة
Release Date:
Pages: 8417
Files Size: 209.5 MB
Extensions: PDF
Creation Date: 21 Nov 2006
Rank: 5,197 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 3 )
Quotes ( 0 )
Score ( )

Book Description

دائرة معارف القرن العشرين بأجزائها العشرة يمثل قاموساً عاماً مطولاً للغة العربية والعلوم النقلية والعقلية والكونية بجميع أصولها وفروعها، ففيه النحو والصرف والبلاغة والمسائل الدينية وتاريخ الفرق والمذاهب والتفسير والحديث والأصول والتاريخ العام والخاص، وتراجم مشهوري الشرق والغرب والجغرافية الطبيعية والسياسية، والكيمياء والفلك والفلسفة، والعلوم الاجتماعية والاقتصادية والروحية، والطب والعلاج وقانون الصحة، والفوائد المنزلية وخواص العقاقير، والإحصاءات وسائر ما يهم الإنسان في جميع المطالب.

لذا جاء هذا الكتاب بمثابة موسوعة غزيرة بمعلوماتها، غنية بفوائدها. وقد وضعت على أسلوب يناسب الحاجة العصرية لتوازي غيرها من دوائر المعارف الأجنبية. وقد سعى واضعو هذا المؤلف على التوسع في قسم اللغة توسعاً لا يدع حاجة في النفس، وأن تبسطوا في القسم العلمي تبسطاً يبلغ بالطالب غاية ما يرمي إليه، جاعلين نصب أعينهم أن تكون ما في الدائرة جامعاً بين الحاجة العقلية والحاجة المعيشية. وكانت المادة مرتبة كما في سائر المعاجم ترتيباً ألفبائياً معجمياً.

Book Review "Encyclopedia of the twentieth century"

Book Quotes "Encyclopedia of the twentieth century"

Other books like "Encyclopedia of the twentieth century"

Other books for "Muhammad Farid Wagdy"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free