العربية  

Download Book Time Management PDF

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Time management ..
Qr Code Time management ..

Time Management ..

  ( 183 ratings )
Author:
Category: Human Development And Self-development [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  دار سما للنشر والتوزيع
ISBN: 9789776451193
Release Date:
Pages: 147
File Size: 3.15 MB
Extension: PDF
Creation Date: 03 Jul 2010
Rank: 34 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 59 )
Quotes ( 30 )
Score ( )

Book Description

للوقت مميزات يتميز بها، يجب علينا أن نذكرها حق إدراكها فهو سريع الانقضاء، يمر مر السحاب، ويجري جري الريح، واعلم أن ما مضى من الوقت لا يعود وهذه ميزة من مميزات الوقت، فكل وقت يمضي، وكل ساعة تنقضي، وكل لحظة تمر، ليس بالإمكان استعادتها، ولا يمكن تعويضها.

ولما كان الوقت سريع الانقضاء وكان ما مضى منه لا يعود، ولا يعوض بشئ كان أنفس ما يملك الإنسان كما ترجع أهميته إلي أنه وعاء لكل عمل وكل إنتاج فهو في الواقع رأس المال الحقيقي للإنسان فرداً أو مجتمعاً.

فما الذي ستفعله إذا اكتشفت أن أمامك ستة أشهر فقط ستحياها على وجه الأرض؟!، لعل السؤال به شئ من الغرابة والتشاؤم وربما الألم كذلك سينير لنا بعض الحقائق.

هل فكرت إذا كان المتبقي من عمرك تلك الأيام المعدودة فمع من ستقضيها؟ وكيف ستقضيها؟ ما الأعمال التي ستسرع بفعلها؟ وما الأمور التي ستهب بلا إبطاء لإنجازها أو إصلاحها، أو تعديلها؟، إجابتك على هذا السؤال ستضئ لك جانب ظلم من تفكيرك.

ستخبرك أن هناك عمل يجب إنجازه، وصديق بحاجة إلى مصالحته وأقارب مر زمن بعيد بغير أن تزورهم، سيجعلك تنظر إلى أشياء هامة تخشى أن تنتهي حياتك بدون إتمامها والانتهاء منها.

للأسف الشديد كثر منا تبرمج على حالة الطوارئ على أنها مهامه في الثانية الأخيرة، أو خلال فترة السماح، وكم من أشياء تضيع وتهمل في ظل هذه الفوضى الحياتية المؤلمة.

Book Review "Time management .."

Book Quotes "Time management .."

Other books like "Time management .."

Other books for "Ibrahim AlFiqi"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free