العربية  

Book Harvest Century Scientific And Human Achievements In The Twentieth Century Volume III Basic Science And Technology

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
Harvest century; scientific and human achievements in the twentieth century (volume iii: basic science and technology)
Qr Code Harvest century; scientific and human achievements in the twentieth century (volume iii: basic science and technology)

Harvest Century; Scientific And Human Achievements In The Twentieth Century (volume Iii: Basic Science And Technology)

Author:
Category: Crimes Against Humanity [Edit]
Language: Arabic
Publisher:  المؤسسة العربية للدراسات والنشر، مؤسسة عبد الحميد شومان
ISBN: 9789957190446
Release Date:
Pages: 791
Rank: 320,996 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available
Browse without ads

Book Description

مشروع (حصاد القرن) مشروع "تنويري" في المقام الأول، فهو، في إبانته الشاملة عن المنجزات المعرفية والأدبية والفنية والعلمية والتقنية التي تحققت في القرن العشرين، يستجيب لإستراتيجية ثقافية تتوخّى وضع العقل العربي والذوق العربي والفعل العربي في فضاء العصر، وتنشد تشكيل جملة من الدواعي والبواعث والقصود الدافعة التي تقدّم الوعي والفعل في حياة الأجيال العربية.

وقد حرصت (مؤسسة عبد الحميد شومان)، راعية المشروع، مثلما حرص فريق التحرير، على أن يكون المشاركون في إنفاذ هذا المشروع نخبة من خيرة الباحثين والأكاديميين المختصين، كلّ في حقله الخاص، وأن تمتد المشاركة إلى جملة الفضاء الثقافي والعلمي والعربي، وكان الأمر كذلك.

وإلتزم الباحثون في معالجتهم لمواضيعهم الخاصة بالتوجّه إلى جملة ما يتصل بالموضوع على مستوى الفكر الإنساني والعالمي في كل قسم من أقسام المشروع، وبأن يُخَصَّ العالم العربي بقدر من البحث حين يتعلّق الأمر بإسهام حقيقي أو بأن تُبيّن حال العرب من الأمر وأن يجاب عن السؤال: أين العرب من هذا الموضوع؟ كما حرص الباحثون، بقدر ما هو ممكن، على عرض الوجوه التالية: ما هي الأسئلة والموضوعات والقضايا الرئيسة في مجال البحث؟ وما هو التطوّر الذي حصل في هذا المجال على مدى القرن العشرين؟، ما هي أبرز المنجزات أو النظريات أو النتائج التي حفل بها الموضوع / العلم خلال القرن؟ ومن هم الذين أسهموا على وجه حاسم ومؤثّر في تشكيله وتطويره؟، ما هي أبرز المشكلات والتحديّات التي يطرحها الموضوع/ العلم عند نهاية القرن العشرين وعلى مشارف القرن الحادي والعشرين؟.

وهذا الجزء الثالث والأخير في هذا العمل الموسوعي التنويري، ويسلط الضوء على أهم منجزات القرن العشرين في العلوم والتكنولوجيا، وقد شارك في إعداد بحوث هذا الكتاب كل من الأساتذة: "أ.د. عبد المجيد نصير"، "أ.د. محمد باسل الطاني"، "أ.د.منير نايفة"، "أ.د.نبيل علي"، "أ.د.منصور العبادي"، "أ.د.وليد المعاني"، "أ.د.سرى سبع العيش"، "أ.د.طالب أبو شرار"، "أ.د.أمجد خليل"، "أ.د.خليل المغربي"، "أ.د.غاندي أنفوقة".

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book
Browse without ads

Book Review "Harvest century; scientific and human achievements in the twentieth century (volume iii: basic science and technology)"

Book Quotes "Harvest century; scientific and human achievements in the twentieth century (volume iii: basic science and technology)"

Other books like "Harvest century; scientific and human achievements in the twentieth century (volume iii: basic science and technology)"

Other books for "Fahmy Jadaan"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free