العربية  

Book A Tale Of Two Cities

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Copyright reserved
A TALE OF TWO CITIES
Qr Code A TALE OF TWO CITIES

A TALE OF TWO CITIES

Author:
Category: Study Cities [Edit]
Language: English
Publisher:  جروس برس السلسلة: قصص كلاسيكية مصورة
ISBN: 9789953468075
Release Date:
Pages: 126
Rank: 431,076 No 1 most popular
Short link: Copy
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Download is not available

Book Description

قصة مدينتين (1859) هي العمل الثاني من عملين روائيين تاريخيين كتبهما تشارلز ديكنز. وككثير من قصصه، كتبت قصة مدينتين بالأصل وبيعت كأجزاء، جزء واحد كل مرة، والكتاب يعتمد اعتماداً أقل على الشخصية فاهتمامها كان على إثارة الحكاية التي تتطور. وقد وضعت في لندن وباريس في زمن الانتفاضة الاجتماعية الكبرى للثورة الفرنسية (1789-1799)، بما في هذه الفترة الرهيبة بين أبريل 1793 ويوليو 1794 حين مات 40.000 إنساناً، ويبين الكتاب أسباب الثورة وتأثيراتها على حياة الناس اليومية. وتفاصيل الكتاب التاريخية موضوعه على أساس العمل العظيم لصديق تشارلز ديكنز، ثوماس كارليل: الثورة الفرنسية، وقد قام ديكنز نفسه بعدة رحلات إلى باريس، وزار مواقع الثورة التاريخية الباقية. وقد كانت بريطانيا في زمن ديكنز أقل استقراراً بكثير مما هي اليوم، وكان كثير من الناس يشعرون بأن انتفاضة شعبية ضد الطبقات الأغنى خطر قائم باستمرار. لذلك اهتموا اهتماماً عظيماً بالدروس التي سيتعلمونها من التجربة الفرنسية.

وتروي القصة أيضاُ الحكاية الأكثر خصوصية لـ سيدني كارتون، وقراره النهائي أن يضع خير ألآخرين أمام شعوره الطبيعي في حفظ الذات. وقد أصبحت القطعة في نهاية الكتاب التي يوضح فيها قراره أحد أشهر القطع في الأدب الإنجليزي.

حجز دكتور مانيت، وهو طبيب فرنسي، في سجن الباستيل الرهيب لسنين عديدة. وقد وجدته ابنته لوسي والسيد لوري، اللذان ذهبا إلى باريس في البحث عنه، نصف مخبول. فيأخذانه عائدين إلى لندن، حيث تتحسن صحته وذاكرته تدريجياً. وبعد خمس سنوات، يحاكم الفرنسي تشارلز دارني في لندن بتهم تجسس. ويطلق سراحه، لأنه جزئياً شبيه جداً في المظهر من المحامي سيدني كارتون، وهذا الشبه يصبح حتى أهم فيما بعد في القصة. ويقع كلا من دارني وكارتون في حب لوسي. في الوقت نفسه، تندلع الثورة في فرنسا. ويضطر دارني أن يعرض حياته للخطر بعودته إلى هناك ليساعد جابي الضرائب، غابل وتلحق لوسي وأبوها دكتور مانيت بـ دارني، فتدركهما الأحداث المثيرة التي تلي.

Copyright reserved

Copyright reserved

The book cannot be previewed or downloaded in order to preserve the copyright of the author and publishing house
Not available digitally or on paper through the Noor Library, it is for rating and review

Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
  Search for another book

Book Review "A TALE OF TWO CITIES"

Book Quotes "A TALE OF TWO CITIES"

Other books like "A TALE OF TWO CITIES"

Other books for "Charles Dickens"

Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by Contact us

E-books are complementary and supportive of paper books and never cancel it. With the click of a button, the e-book reaches anyone, anywhere in the world.
E-books may weaken your eyesight due to the glare of the screen. Support the book publisher by purchasing his original paper book. If you can access it and get it, do not hesitate to buy it.
Publish your book now for free