العربية  

Download book Dictionary words Islamic Arabic English English Arabic Dictionare Of Islamic Terms Arabic English English

The source of the book

This book was brought from archive.org as under a Creative Commons license, or the author or publishing house agrees to publish the book. If you object to the publication of the book, please contact us.

Dictionary words Islamic Arabic English English Arabic Dictionare Of Islamic Terms Arabic English English Arabic

Dictionary words Islamic Arabic English English Arabic Dictionare Of Islamic Terms Arabic English English Arabic

Author:
Category:Dictionaries
Language:Arabic
Publisher:اليمامة للطبع والنشر والتوزيع بيروت
Pages:722
File Size:10.92 MB
Extension:PDF
Creation Date:17 Nov 2008
More Meta Data about the book file
More books like this book
Reviews ( 0 )
Quotes ( 0 )
Downloads ( )

Book Description

لما كانت اللهجات- وكذا اللغات المختلفة آية من آيات الله ونحن المسلمين مأمورون بتوضيح آيات الله وتبيانها للناس, حيث أن تعلم القرآن هي الأساس وأنها من الشروط التي لا تصح الصلاة إلا بها, ونشر دين الله في أرجاء الأرض لابد له من مخاطبة العقول, واللغة هي وسيلة الوصول الى العقول وسبيل الاتصال بين الإنسان وأخيه الإنسان في مختلف بقاع المعمورة ليعرف شرع الله. ولأننا نحن المسلمين لسنا نتحدث بلغة واحدة فحسب بل بلغات مختلفة ولما كان واقع العالم اليوم تشيع فيه لغة عالمية هي اللغة الإنكليزية.. ولما كان الواقع كذلك كان يجب أن يخاطب بما يعقل من لغة فيزداد الذين آمنوا إيماناً وتزول عن عقول غير المسلمين شكوكهم وظنونهم بالله بغير الحق وينزاح عن كواهلهم عبء الكفر ويتبدد عن عيونهم ظلام الضلال وينكشف الطريق وتأتلف القلوب جميعاً على عقيدة التوحيد- لا إله إلا الله محمد رسول الله- ولما كانت العربية هي الأساس كان هذا العمل من العربية الى الإنكليزية وليس العكس. وقد ضم هذا القاموس بين دفتيه: شرح ألفاظ وأسماء وسور القرآن الكريم وما تختص به من ألفاظ, والسنة الشريفة ومفهومها, وما حواه الكتاب وما حوته السنة من أسماء الله الحسنى, وأسماء الأنبياء والرسل الكرام, والحدود والقصاص والتعازير, الحلال والحرام, المعاملات, العقود والزواج والطلاق والميراث, العقيدة والعبادة والأخلاق, ومصطلحات الفقه ومصادر التشريع والغزوات.. الخ. كما قام المؤلف بشرح مبسط للألفاظ الإسلامية التي تحتاج الى شرح وذلك لتكتمل الفائدة ويعم النفع, حيث أن الفائدة تكتمل بشرح مدلول الكلمة.

Close Ad
Close Ad

Book Quotes "Dictionary words Islamic Arabic English English Arabic Dictionare Of Islamic Terms Arabic English English Arabic"

View all book quotes in the library

Book Review "Dictionary words Islamic Arabic English English Arabic Dictionare Of Islamic Terms Arabic English English Arabic"

View all book reviews in the library
Hide Intellectual property is reserved to the author of the aforementioned book
If there is a problem with the book, please report through one of the following links:
Report the book or by facebook page
The book is published by the Noor-book team
Contact us

Other books for Deeb Alkhadrawi

Other books in Dictionaries